از قصه من چه میدانید؟خط مشی
قصه من به عنوان یکی از پیشتازان امر آموزش و پرورش در گروه کودکان رده سنی ۲ تا ۶ سال، در راستای ارتقاء اهداف خود (کمک به رشد همه جانبه کودک) برای کودکان محیطی جذاب و پرانگیزه و همچنین برای والدین و مراقبین کودک محیطی امن و آسوده، با بالاترین سطح کیفیت (بهداشت و تغذیه، ایمنی، آموزشی و پرورشی) و با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی، فراهم نموده است.
اهداف قصه من
قصه من با اهداف آموزشی و پرورشی خود در پی آن است تا کودکان امروز را برای زندگی بهتر در دنیایی پیچیده و تا حدودی ناشناخته فردا آماده کند.
تماشای ویدیو
رویکرد آموزشی قصه من
از آنجا که قصه من کودک را انسانی باشعور و دارای تواناییها و استعدادهای منحصر به فرد میبیند، در تلاش است تا در مسیر رشد، فرآیندی را طراحی کند که شامل ۵ بخش نیازهای جسمی، نیاز به امنیت، نیاز به محبت و عشق، نیاز به احترام و نیاز به خود شکوفایی است.
در این مسیر، قصه من تأکید بسیار بر اختیار، انتخاب و استقلال کودک در بستر زندگی خویش دارد. این خود نشان دهنده نگاه قصه من به کودکان به عنوان انسانی منحصر به فرد است؛ که هر یک ویژگیها و انتخابهای متفاوتی نسبت به دیگری دارد. لذا با توجه به این ویژگیها قصه من بر این نکته تأکید دارد که همه کودکان به یک شیوه یاد نمیگیرند و آنچه در روشهای یادگیری اهمیت دارد شناسایی دقیق الگوهای رفتاری روش هایی است که هر کودک بر اساس آنها موارد گوناگون را بهتر و راحتتر میآموزند. این الگوها و رفتارها در بستر زندگی بسیار موثرتر واقع میشوند.
در رویکرد قصه من مربیان تسهیلگرانی هستند که کودکان را قضاوت و دسته بندی نمیکنند، بلکه آنها را انسان هایی با ویژگیهای منحصر به فرد خودشان میبینند.
رویکرد آموزشی قصه من
توجه به تغذیه و مراقبتهای بهداشتی
توجه به نیاز کودک جهت تحرک و فعالیت
تقویت مهارتهای حرکتی و حواس پنجگانه
- به دست آوردن شایستگی های اجتماعی (پرورش احساس شایستگی اجتماعی در کودکان؛ کودک از همان ابتدا که شروع به شناخت خود و محیط پیرامونش میکند نسبت به توانایی خود برای تسلط بر محیط و اطرافیان خود آگاه میشود که میتوان با تقویت اعتماد به نفس، عزت نفس و خودباوری نسبت به تواناییهای خویش احساس شایسته بودن در اجتماع را به دست آورد.)
- پرورش همکاری، تعامل و احترام به عقاید مختلف
- پذیرش مسئولیت
- پرورش انعطافپذیری، تحمل و تابآوری برای به دستآوردن خواستههای خویش
- پرورش روحیه صلحطلبی
- تقویت حس تعلق و هویت اجتماعی در کودکان (هویت مجموعهای از خصوصیات و مشخصات اساسی اجتماعی، روانی، فرهنگی، فلسفی، زیستی و تاریخی یک گروه اجتماعی است.)
- پرورش اعتماد به نفس
- تقویت قوهء تخیل و تصور کودک (تخیل چیست؟ بازی بدون عمل، توانایی مجسم کردن تصورات بینایی و شنوایی در ذهن، توانایی به تصور درآوردن آنچه نیست.)
- پرورش خلاقیت و نوآوری کودک (خلاقیت چیست؟ توانایی دیدن چیزها به طرز نو، آموختن از تجارب قبلی و ارتباط دادن این یادگیری به موقعیتهای تازه، تفکری انعطافپذیر و شکستن محدودیتها، استفاده از روشهای غیرسنتی برای حل مشکلات، فراتر از اطلاعات گام برداشتن، آفریدن چیزی منحصر به فرد یا اصیل)
- آشنایی با مظاهر زیبایی طبیعت
- احترام به طبیعت و حفظ محیط زیست
- آشنایی با شور و زیبایی زندگی (تقویت امید به زندگی در کودکان)
- شناخت و درک احساسات و نیازها
- ایجاد استقلال فکری و نگرش توانستن و انجام دادن
- پرورش خودپنداری مثبت
- تقویت توانمندیهای ذهنی و عضلانی کودک
- آشنایی با مفاهیم علوم
- آشنایی با مفاهیم ریاضی
- پرورش مهارت حل مسئله به صورت خلاقانه
- پرورش مهارتها و تواناییهای پایهای
- کمک به جهانبینی و شناخت بیشتر مسائل پیرامون زندگی کودک
- پرورش روحیه کنجکاوی و پرسشگری کودک
- عجین کردن محتوای آموزشی با زندگی کودک (محتوای آموزشی در بستر زندگی کودکان ارائه و آموزش داده میشود.)
- آشنایی با ادبیات زبان فارسی
- آشنایی با ادبیات زبان انگلیسی در بستر زندگی
- افزایش گنجینه لغات کودک به دو زبان فارسی و انگلیسی
- آشنایی کودک با آواشناسی در هر دو زبان فارسی و انگلیسی
- آشنایی با دستور زبان در هر دو زبان فارسی و انگلیسی